Autoverzekeringen markt sterk veranderd

De markt voor autoverzekeringen is de afgelopen jaren sterk veranderd dat is gebleken uit de cijfers van GfK Panel Service. In 2005 sloot slecht 13 procent van de consumenten een autoverzekering via internet. Deze tijd is veranderd en tegenwoordig is dat percentage gestegen tot 35 procent wat bijna evenveel is als consumenten die een verzekering afsluiten via een adviseur, wat een percentage van 36 procent bedraagt. In de totale markt van nieuw sluitingen is Allsecur de snelst groeiende autoverzekeraar, deze partij heeft in 3.5 jaar een 2e plek veroverd. Met andere woorden, goed genoeg voor 6.7 procent van de nieuw sluiters markt. Allsecur heeft onlangs haar 125.000e klant.

De groei van Allsecur is vanaf het begin af aan al ingezet. De sterk concurrerende markt werd in 2008 betreden door Allsecur. Door de spraakmakende campagnes viel Allsecur al snel op bij de consumenten en heeft tevens op deze wijze haar naamsbekendheid vergroot. Natuurlijk is Allsecur niet de enige aanbieder op de autoverzekeringen markt, waar toch al een hevige concurrentiestrijd gaande is. Door de vele informatie is de markt lang niet transparant voor consumenten, Dit heeft als gevolg dat je vaak niet weet waar je een verzekering voor je auto af kan sluiten. Handige tip is het gebruik maken van internet, waar vele vergelijkingssites te vinden zijn.

No comments yet.

Geef een reactie